May 26

3 shortlistings til Annalect for deres nye Digitale Attribueringsløsning til Europe Research Awards – IAB

Fredag d. 22/5 offentliggjorde IAB – Europe Research Awards – deres shortlist for 2020. Annalect er tilmeldt 3 kategorier med deres innovative Digitale Attribueringsværktøjer og har i alle kategorier opnået en shortlisting.

Det er således andet år i træk, at Annalect formår at iscenesætte sig selv som et af de førende analyse- og konsulenthuse i Europa. Sidste år vandt Annalect hele 3 kategorier, hvor 2 af dem var relateret til Annalects beslutningsstøttesystem til Coop. Løsningen har bl.a. gjort det muligt for Coop løbende at evaluere medie- og marketingindsatsen og dermed arbejde mere agilt.

I år er Annalects arbejde blevet nomineret for deres Digitale Attribueringsløsning. Annalect har i de sidste tre år arbejdet på en løsning, som kan attribuere – altså tildele – digitale medieeffekter på tværs af alle platforme baseret på AI- og Machine Learning-algoritmer, der crawler millioner af impressions og clicks. Løsningen kan integreres med andre digitale medieplatforme i markedet, og platformen gør dermed op med problemer som Walled Gardens og den ensidige forståelse af de enkelte mediers attribuering til annoncørernes salg.

Derudover er platformen ”cookie-less”, hvilket betyder, at den ikke påvirkes af Googles dødsstød til tredjepartscookies i Chrome-browseren.

Du kan læse mere om løsningen her: https://www.annalect.dk/digital-attribuering/

Annalect er nomineret i følgende kategorier:
1. Data Effectiveness
2. Research Innovation
3. Cross-Media Measurement

Shortlist of finalists announced for Europe’s leading Digital Advertising and Research Awards!

Den endelige afgørelse af vinderne til IAB 2020 bliver offentliggjort d. 3. juni.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *