May 16

Annalect høster 6 shortlistings på de første 5 måneder i 2019

Annalect har på de første 5 måneder formået at høste hele 6 shortlistings til Danish Digital awards 2019 og IAB Europe Research Awards 2019.

IAB Europe Research Awards 2019

For IAB-indstillingerne havde Annalect sendt 2 cases afsted, og begge cases blev shortlistet i flere kategorier. Dette betyder, at Annalect er det bureau i Europa med flest shortlisting til IAB i 2019.

Kategorierne, Annalect deltager i, er følgende:

  1. Advertising Solutions: Coop Agile Marketing Mix Modelling
  2. Best Use of Research Budget: Coop Agile Marketing Mix Modelling
  3. Brand Advertising Effectiveness: Coop Agile Marketing Mix Modelling
  4. Consumer Attitudes and Behavior: Emotional response to ads on different platforms
  5. Digital Advertising Formats: Emotional response to ads on different platforms

Danish Digital Awards 2019

Annalect har valgt at stille op i samarbejde med OMD i kategorien Analytics and AI, ROI.

Case:

Coop har en ambition om at arbejde agilt og faktabaseret for at nå deres ambitiøse kommercielle mål, som handler om kundestrøm, omsætning og avance.

Man ønskede derfor at etablere et nyt marketingbeslutningsstøttesystem, der understøtter en agil arbejdsform og sikrer et mere faktabaseret og robust grundlag for de mange beslutninger, der skal træffes hver dag.

Systemet skulle i modsætning til traditionelle marketingeffektmålingssystemer (salgsmodeller) kunne optimere koncernens markedsføringsindsats kontinuerligt i forhold til kundestrøm, avance og omsætning på et meget detaljeret niveau. Det skulle sikre, at COOP får løbende effektmåling på alle taktiske marketingaktiviteter, og dermed de optimale betingelser for at tage de rigtige beslutninger om kampagner, medieinvesteringer og medieanvendelse.