Den seneste BureauTrends analyse fra 2020 viser, at hele 3 ud af 4 marketingansvarlige blandt danske annoncører er fortabte i forhold til attribuering af effekterne fra den digitale annoncering.... read more →
Indsigter og nyheder
Historien helt kort Efter Apples lancering af iOS 14, vil der nu blive krævet samtykke fra brugerne, for at app-ejer, annoncør og annoncenetværk kan identificere brugerne via identifikationsnøglen IDFA. Apples... read more →
Fredag d. 22/5 offentliggjorde IAB – Europe Research Awards – deres shortlist for 2020. Annalect er tilmeldt 3 kategorier med deres innovative Digitale Attribueringsværktøjer og har i alle kategorier opnået... read more →
Datatilsynets kritik af Dansk Meteorologisk Instituts (DMI) behandling af personoplysninger om hjemmesidebesøgende, og den samtidige vejledning fra Datatilsynet omkring samme emne, kommer til at trække mørke skyer ind over det... read more →
I midten af januar i år annoncerede Google, at de inden for en horisont på to år vil stoppe med at understøtte brugen af tredjeparts cookies i deres Chrome browser.... read more →
Googles dødsdom over tredjepartscookies gør det ikke sværere at måle effekten af online-kampagner, siger Morten Willesen, Head of Digital i Nordic Leisure Travel Group, der blandt andet omfatter Spies. Hos... read more →
#1: Relevans i en specifik købssituation er vigtigere end generel købsovervejelse Du har måske læst ”How Brands Grow” af Byron Sharp. Måske har du også i dit stille sind overvejet,... read more →
I slutningen af april afholdt Annalect et seminar sammen med Drum CPH vedrørende den seneste udvikling i danskernes mad- og indkøbsvaner. Mere end 200 interesserede gæster deltog i arrangementet i... read more →
TV har gennem mere end et halvt århundrede effektivt skabt stærke og velkendte FMCG-brands. Men den ændrede TV-sening har gjort det gradvist vanskeligere at bygge nye brands inden for FMCG.... read more →
Annalect har på de første 5 måneder formået at høste hele 6 shortlistings til Danish Digital awards 2019 og IAB Europe Research Awards 2019. IAB Europe Research Awards 2019 For... read more →
Detailhandlen er under pres. Ehandlen har længe skabt nye markedsdynamikker, hvor pureplayers har udfordret den traditionelle detailhandel, og den traditionelle detailhandel har med større eller mindre succes angrebet tilbage med... read more →
De fleste marketingfolk er enige om, at marketing både arbejder på den korte og den lange bane. Alligevel måles de fleste marketingvariable primært ift. det kortsigtede afkast, som de genererer.... read more →
Coop har taget nye teknologier og nye metoder i brug i et nyt beslutningsstøttesystem til marketing leveret af Annalect Coop har en ambition om at arbejde agilt og faktabaseret for... read more →
There are complex and seductive forces shaping how advertisers work. The modern CMO needs an extraordinary ability to navigate and exploit data and technology. To target consumers online and offline... read more →
Advertisers regularly take business risks when investing in media. Some choices need strategic commitment and yearly planning, and some also need dynamic and granular weekly optimization, especially digital media. All... read more →
The voice of the customer has literally taken on a new meaning, thanks to recent advances in voice-enabled technology and artificial intelligence (AI). Through voice assistants like Siri, and voice-enabled... read more →
Explore seven marketing use cases of computer vision to see why the technology holds promise and unlocks new capabilities. Computer vision has grown by leaps and bounds, enabling exciting capabilities... read more →
Explore six holiday retail trends changing the consumer journey, including AI-driven product recommendations and conversion optimization at every touch. This year was another banner year for Black Friday and Cyber... read more →
Diversity, connectivity, and brand-agnosticism are key factors redefining marketing as Generation Z grows up. Marketers have been so focused on millennials, but a new generation is coming of age and will soon... read more →