Hvad vi laver

Annalect er en specialistenhed, der indsamler, strukturerer og bearbejder data, med henblik på at udvikle databaserede indsigter og marketingsstrategier.
Annalect sælger altså ikke præfabrikerede standardløsninger, men sammensætter den kombination af dataflow, teknologier og aktiveringsstrategier, der giver bedst mening for den enkelte annoncør.
Annalect udvikler indsigter, strategier og algoritmer, der via en Data Management Platform sætter virksomheder i stand til at optimere kontakten og kommunikationen til deres målgrupper i realtid.
Formålet med Annaletcs arbejde er altid at skabe forretningsmæssig fremdrift, også ved hjælp af de beslutningsparametre, der i mange virksomheder har ligget uden for marketingafdelingens ansvarsområder.

Annalect

Annalects kompetenceomårder

Data, Teknologi, Systemer, Rådgivning & CRM

Data & Teknologi

Grundlaget for vores arbejde I Annalect er data. For at kunne omsætte enorme datamængder til et relevant beslutningsgrundlag må vi hele tiden anvende de nyeste teknologier. De teknologiske muligheder ændrer sig med eksponentiel hastighed, og ingen teknologi har vist sig at være eviggyldig. Der kommer hele tiden nye muligheder som stiller annoncørerne bedre i forhold til at optimere deres indsatser. Derfor ejer Annalect ikke teknologi. Vi insisterer på at bevare vores objektivitet og fleksibilitet, og vi indgår i stedet licensaftaler med en vifte af partnere, for hele tiden at kunne bringe de nyeste og bedste løsninger i anvendelse, som skaber mest værdi og konkurrencekraft for annoncørerne.
Gennem vores tilhørsforhold til Omnicom Media Group har vi via vores Data Mangagement Platform adgang til hundredvis af tredjeparts data-leverandører og en gigantisk cookie-pool, som sammen med annoncørernes egne data sætter os i stand til at analysere og målrette aktiviteter med en hastighed og detaljeringsgrad, som skaber mulighed for enorme rentabilitetsforbedringer i markedsføringen.

Rådgivning

For at sikre en optimal anvendelse af data og teknologi kræves ikke bare en analytiker, men en bred vifte af kompetencer. Den danske Annalect organisation omfatter derfor tre forskellige kategorier af rådgivere;

Et Data Science team som ved hjælp af avanceret matematik og nye teknologier bearbejder enorme dataflow, med henblik på at tilvejebringe forretningsorienteret beslutningsstøtte og algoritmer.

Analyserne spænder fra mikro- til makro-modellering, samt andre typer af analyser med udgangspunkt i Big Data og avanceret statistik kombineret med modellering. Der benyttes avancerede modelleringsteknikker med principper fra Data Mining og Machine Learning.

Et Consumer Insight team som fremstiller markeds- og forbrugerindsigter. Data indsamles fra egne kilder, annoncørens egne data eller via online paneler, online fokusgrupper, mobile apps o.lign. Herunder blandt andet digitale applikationer til observation af forbrugeradfærd, dagbogsapplikationer og fotorapporteringer i realtid.

Systemer

Kernen i Annalects teknologiske platform og integrationen med relevante datakilder, varetages af et Data Management team. De samarbejder blandt andet sammen med et Business Intelligence team, som udvikler digitale service-interfaces og datavisualisering. Enheden stiller således konklusioner og beslutningsforslag til rådighed for marketingfunktionen. Herunder både individuelt tilpassede totalløsninger eller produktmoduler, såsom Digital Performance, Social Media Management, Consumer Behavior eller Agile Modelling Platforme.

CRM

Et CRM team som sikrer onboarding og aktivering af annoncørens egne data og kundebaser, med henblik på aktivering i særligt de markedsvendte aktiviteter. Dette team anvender desuden CRM data til customer journey studier og digitale attribueringsanalyser.